Ahad, 17 April 2011

KEMENANGAN 55-16 PETANDA BN MASIH MENJADI HARAPAN RAKYAT !

Pilihanraya DUN Sarawak telah berakhir semalam dengan kemenangan bergaya BN menguasai 2/3 kerusi DUN sekaligus mendapat mandat baru untuk memerintah negeri Bumi Kenyalang.





Meskipun menerima tentangan hebat pihak lawan terutama kempen ganas pihak pembangkang dengan menaburkan sentimen perkauman dan budaya fitnah keadaan itu tetap dihadapi tenang oleh pihak BN sehingga membuahkan kemenangan yang baik oleh BN dan parti kompenannya.





Syabas dan tahniah kepada Pehin YAB Ketua Menteri dan YAB Dato Seri Najib dan YAB Tan Sri Mauhyiddin kerana berjaya mengerakkan jentera BN dalam menghadapi jentera pembangkang yang cuba membakar sentimen perkauman di Sarawak, pemerhatian yang dibuat rakyat Sarawak telah menolak budaya kempen seumpama ini yang terlalu janggal disini. Budaya dan tradisi masyarakat disini yang lembut dan bersopan santun tidak sesuai dengan gaya kempen pembangkang yang dianggap keterlaluan.



Kemenagan 55 BN, 12 DAP, PKR 3 dan Bebas 1 menunjukkan BN masih diperlukan oleh rakyat di Sarawak untuk pembangunan dan ekonomi mereka dan generasi masa depan, manakala PAS yang mencuba lagi untuk tahun ini telah balik dengan tangan kosong sekaligus dinafikan penyertaan mereka dalam pilihanraya kali ini, ramai yang beranggapan mungkin ini kali terakhir PAS bertanding di sarawak dengan erti kata lain ketokohan Haji Hadi dan Tuan Guru Nik Aziz tidak mampu menarik sokongan PAS terhadap pengundi di Sarawak dengan gaya politik yang ekstrem .





Kepada BN, tunaikanlah semua janji pilihanraya ini.. dan teruslah membuat pendekatan Rakyat Didahulukan seperti gagsan 1 Malaysia yang telah diterima oleh rakyat.. Kepada pengundi Sarawak tahniah dan syabas diucapkan kerana kalian telah memilih BN sebagai parti penerus perjuangan, pembangunan dan ekonomi rakyat di Sarawak.





Kemenangan ini juga adalah isyarat jelas kepada pilihanraya umum ke 13 nanti yang mana keputusan Piliahanraya DUN Sarawak ini adalah petanda dan harapan rakyat keseluruhannya yang masih mengharapkan Barisan Nasional terus menjadi teraju dan pemerintahan di Negara ini.. Tetapi perlu dingatkan, suasana politik Sarawak dan semenanjung teramasuk di Sabah adalah berlainan.. oleh itu bermula sekarang semua peringkat dan lapisan kepimpinan kompenan BN harus menjuruskan segenap usaha dan kudrat untuk memenangi hati rakyat supaya BN akan terus menjadi pilihan dalam PRU ke 13 nanti.





Usaha kerjasama dan kesepakatan dalam BN sangatlah diperlukan, tidak perlu lagi ada petelagahan pendapat dikalangan mereka, tiada masa untuk mengungkit itu dan ini.. lihatlah apa yang terjadi kepada SUPP di Sarawak dimana boleh dikatakan banyak kerusi yang ditandingi terlepas kepada DAP termasuk Presidennya yang tewas kepada wakil DAP yang jauh lebih muda.. semua ini adalah pengajaran kepada semua...







Jika kita sayangkan BN marilah kita bersatu dibawah kepimpinan Datuk Seri Najib selaku Pengerusi BN dan percayalah Datuk Seri Anwar Ibrahim bukanlah tokoh pemimpin malah beliau tidak layak untuk begelar pemimpin sebagaimana pendapat mantan Perdana Menteri Tun Mahathir Mohammad menerusi TV3 sehari sebelum hari pembuangan undi PR DUN Sarawak, lihatlah semalam belumpun pengumuman keputusan pilihanraya dibuat beliau telah lari meninggalkan pengundi untuk keluar negara.. ini kah sifat seorang pemimpin ?, Tepuk Dada Tanya Selera!!!





SYABAS BN!! SYABAS RAKYAT SARAWAK!!! TERUSKAN MOMENTUM INI UNTUK PRU KE 13 !!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan