Rabu, 3 Ogos 2011

Nik Aziz Sudah Tidak Percayai Anwar?

Heboh dalam media massa tentang pendedahan Datuk Seri Zahrain Mohd Hashim, Ahli Parlimen Bayan Baru berhubung terdapat segelintir pemimpin PR terutama Pas yang secara senyap-senyap telah mengatur strategi untuk mencari pengganti Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai ketua pembangkang sebagai persiapan sekiranya Datuk Seri Anwar dikenakan hukuman berhubung kes liwatnya.

Individu yang dikatakan paling sesuai untuk menggantikan tempat Anwar ialah YBM Tengku Razaleigh Hamzah, Ahli Parlimen Gua Musang yang merupakan tokoh politik veteran dan berpengalaman yang pernah keluar UMNO dan menubuhkan parti Semangat 46. YBM tengku dikatakan tokoh paling sesuai kerana berupaya untuk menyatukan Pakatan Rakyat terutama suara lantang DAP dan PKR serta Pas..

Datuk Seri Zahrain Hashim mendakwa ada kepimpinan tertinggi Pas telah bertemu Tengku Razaleigh Hamzah untuk menyampikan harsat berkenaan.

Khabarnya..rancangan secara diam-diam ini terpakasa dilakukan kerana meraka telah sedar akan masalah dihadapi pemimpin pembangkang itu, mereka juga berpendapat Datuk Seri Anwar telah menjadi liabiliti kepada Pakatan Rakyat.. jadi.. sebelum apa-apa terjadi wajar ada penggantinya dan Ku Li adalah pilihan yang tepat dalam menangani permasalahan yang dihadapi mereka.

Tetapi dalam akbar semalam 2hb ogos dan melalui Facebooknya, Mursyidul Am Pas, Nik Aziz Nik Mat telah menafikan desas desus itu dan menganggap isu itu tidak benar dan umpama lawak jenaka sahaja.

Pagi ini dalam surat khabar 3 Ogos, .. sekali lagi datuk seri Zahrain Hashim tampil dengan mencabar Nik Aziz membuat kenyataan terbuka menafikan beliau ada berjumpa Tengku Razaleigh berhubung permintaan untuk menggantikan Datuk Seri Anwar sebagai ketua Pembangkang. Zahrain mencabar Nik Aziz berkemungkin terdapat fakta jelas perjumpan tersebut benar-benar berlaku.. baginya Nik Aziz sering mengeluarkan kenyataan yang sentiasa berubah dan tidak konsisten.

Jika dakwaaan Datuk Seri Zahrain Hashim berasas dan menjadi kenyataan pastinya Datuk Seri Anwar dan orang-orangnya akan terluka dengan tindakan tersebut yang terang-terangan membelakangnya dalam usaha menyingkirkan Anwar yang selama ini dianggap berjasa dalam menyatukan PAS dan DAP yang berbeza fahaman.

Dan jika pendedahan ini benar.. menunjukkan telah terdapat pemimpin-pemimpin PR terutama dari Pas yang mula sedar .. Anwar berhadapan masalah dan menjadi liabiliti kepada PR.. jadi sebelum rakyat menghukum mereka melalui Pilihanraya umum nanti eloklah dicari pengganti yang paling sesuai...

Dari apa yang didengar.. sebenarnya pemimpin dan ahli-ahli Pas sendiri telah mula sedar berhubung kes liwat dan video .. mereka terpaksa berdiam diri dan menegakkan benang basah demi untuk terus mendapat sokongan dari pengundi bagi meneruskan cita-cita menumbangkan Barisan Nasional dengan menguasai Putra Jaya semata-mata..

Dalam pada itu ramai juga penyokong-penyokong parti pembangkang yang mengakui kebolehan dan keberkesanan YAB Dato' Seri Najib selaku PM yang telah membawa pembaharuan melalui gagasan 1Malaysia.. Ramai berpendapat isu remeh temeh yang sering didendangkan oleh pihak pembangkang tidak semestinya diterima sehingga tindakan mereka nanti boleh mengagal dan membinasakan semua yang telah kita bina dan dikecapai selama ini..

Semua isu yang dimainkan oleh mereka sekadar menutup kelemahan mereka yang gagal mengurus dan membangunkan negeri-negeri yang dikuasai mereka.. pada hal Malaysia terus berkembang maju dibawah kepimpinan Datuk Seri Najib..

Kepada pemimpin dan penyokong parti pembangkang kembalilah kejalan yang benar dan releven dan marilah kita menghentikan amalan politik yang boleh memecah belah perpaduan dan merugikan melayu dan islam..

Kepada YBM Tengku Razaleigh Hamzah tokoh berpengalaman dan masak dalam politik tanah air tentunya mempunyai pendirian tersendiri berhubung pekara ini.. kita percaya YBM Tengku tidak akan menghampakan orang melayu yang menjadi tunjang perjuangan utamanya selama ini..

1 ulasan: