Rabu, 27 Julai 2011

MAMPUKAH HARIMAU MALAYA MENGEGAR DI BUKIT JALIL?

Setelah tewas 5-3 di Singapura tempohari pasukan Harimau Malaya negara akan beraksi digelanggang sendiri esok.. pastinya peminat dan penyokong bolasepak tanah air sangat mengharapkan aksi terbaik skuad kita apabila melayani skuad Sang Singa yang telah mendahului kita dengan kelebihan dua gol..

Meskipun ketinggalan dua gol yang pastinya pemain dan pengurusan serta peminat tetap akan turun ke Bukit Jalil esok.. laporan FAM mengatakan bahawa setakat semalam 60,000 tiket untuk perlawanan tersebut telah terjual.. laris..macam goreng pisang..selebihnya akan dijual semasa hari perlawanan termasuk tempahan melalui internet..

Sememangnya sokongan warga Malaysia kepada pasukan bola kita amatlah menggagumkan kita semua sejak kebelakangan ini..

Melalui perlawanan lepas kita melihat corak permainan yang dipamerkan oleh skuad negara begitu menghibiurkan.. tetapi terdapat kelemahan disudut benteng pertahanan yang memerlukan tumpuan Rajagobal selaku jurulatih.. ramai beranggapan sikap pemain pertahanan yang kurang komitmen dan tidak bersungguh-sungguh mengekang asakan lawan menyebabkan pasukan kita kecundang..

Kepantasan penyerang sensasi negara seperti Hadi Yahya dan Shafiee Sali perlu dilipatgandakan untuk merobek gawang singapore.. seranganh bertali arus perlu dilakukan dan jangan cepat berpuaas hati jika dapat menjaringkan gol awal.. kita perlu mengekang serangan lawan terutama Awang Import mereka yang mempunyai skil dan kepantasan seperti yang ditunjukkan dalam perlawanan sebelum ini..

Kepada rakyat Malaysia marilah kita berikan sokongan, laungan serta sorakan dan kita penuhkan stadium Bukit Jalil, khamis ini tiket tinggal 20,000 lagi..

Kepada pemain kuatkan semangat dan komitmen untuk memenangi perlawanan ini sebagai harapan seluruh rakyat Malaysia untuk berada dipusingan seterusnya dalam kelayakan untuk kepiala dunia nanti.. mana tahu.. kita boleh melakar sejarah untuk pergi lebih jauh kali ini..

Menang kalah adat perlawanan.. tetapi yang penting semangat melawan perlu ada pada pasukan kita.. kita bangga kerana mempunyai pemain-pemain 100% rakyat sendiri dan tidak mengharapkan pemain luar yang harus diberi kerakyatan untuk tujuan memenangi perlawanan..

'TERUSKAN AKSI MANTAP !! HIDUP HARIMAU MALAYA!!'

Tiada ulasan:

Catat Ulasan