Ahad, 18 September 2011

KECELUPARAN UCAPAN MAT SABU DAKWA KOMUNIS PEJUANG NEGARA- APA JADI DENGAN RIBUAN LAPORAN POLIS??

Keceluparan ucapan ceramah Mat Sabu mengangkat dan mendakwa komunis sebagai pejuang negara telah makan diri apabila majoriti rakyat negara ini telah memprotes ucapannya, mereka termasuklah keluarga mereka yang terbunuh oleh kekejaman pihak komunis yang menyerang balai polis Bukit Kepong, Johor seperti yang difilemkan oleh pengarah Datuk Jins Shamsuddin dulu.

Majoriti rakyat negara ini mencemuh ucapan Mat Sabu yang disifatkan cuba memutar belitkan fakta sejarah dengan mengangkat Mat Indera ( tali barut komunis) sebagai pejuang sebenar..ramai yang kecewa dengan ucapan Mat Sabu tetapi ada juga yang menyokong dakwaan tersebut termasuklah beberapa oerang pemimpin PAS yang buta dan bebal dengan sejarah negara!!

Demi mempertahankan Mat Sabu dan parti mereka mereka terpaksa 'menongkah arus' dengan bersetuju dengan dakwwan tersebut walaupun mereka sebenarnya mengetahui sejarah negara dan perjuangan komunis.

Para penyelidik dan sejarahwan sepakat mengatakan komunis adalah petualang dan bukanya pejuang sperti yang didakwa oleh Mat Sabu, perjuangan Mat Kilau, Batuk Bahaman dan yang seangkatan denganya melawan British tidak boleh disamakan dengan perjuangan Mat Indera dan konco-konconya kerana perjuangan komunis untuk melebarkan pengaruh, fahaman dan ideologinya di dunia dan di tanah melayu pada ketika itu.

Kembali kepada ketidakpuas hati masyarakat dan rasa marah mereka kepada Mat Sabu menyebabkan ribuah laporan polis telah dibuat, rakyat mahu supaya petualang seperti Mat Sabu diambil tindakan tegas kerana beliau dianggap lebih berbahaya dari komunis sebenar, hampir semua badan, Ngo dan keluarga yang terlibat dengan serangan balai polis Bukit Kepong dan lain-lain mangsa kekejaman komunis telah membuat repot polis diseluruh negara.

Sehingga ke hari ini, masyarakat tertanya-tanya apa tindakan terhadap laporan-laporan yang telah dibuat, apakah tindakan terhadap Mat Sabu? mereka ingin penjelesan dan tindakan supaya tidak ada lagi individu seperti Mat Sabu yang muncul dengan menidakkan pengorbanan polis, tentera dan orang awam yang terkorban demi perjuangan kepada negara ini.

Sepatutnya orang seperti ini wajar diberi hukuman menurut undang-undang negara walaupun ISA telah dimansuhkan...

Al Fatihah kepada pejuang-pejuang yang terkorban demi mempertahankan negara tercinta..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan