Isnin, 7 Januari 2013

sokong ROS siasat DAP...

Pemilihan dalam CEC Dap buklan lepas menjadi bualan ramai...yang kalah dimenangkan semula..kerana kesilapan kiraan undi katanya..tetapi nyata mengundang pelbagai tanggapan dari orang ramai..ikhlas atau khuathir undi melayu tidak akan berpihak kepada Dap...menjelang PRU ke 13 yang dah dekat ni..

Ramai menyokong saranan  Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi supaya pihak pihak pendaftar Pertubuhan (ROS) melakukan siasatan berhubung isu pemilihan Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) DAP bulan lepas bagi menentukan ketelusan pemilihan tersebut..

Jika siasatn dilakukan..pihak ROS perlu mengeluarkan hasil siasatan..jika didapati tidak telus maka wajarlah DAP dibatalkan pendaftarannya..

Sepatutnya jika keputusan silap..ianya tidak perlu menunggu sehingga lebih dua minggu untuk diumumkan memadai sehari dua untuk membuat pembetulan dan sebagainya..inilah sikap mereka sebenarnya yang mendakwa sebagai sebuah parti yang demokratik..telus dan adil..tindakan mereka lebih kepada politik semata mata dimana meletakkan kepentingan dalam suasana mendapatkan semula undi melayu setelah tiada seorangpun wakil melayu terpilih dalam pemilihan tersebut..

Kalau pemilihan sebeginipun boleh diragui bagaimana jika mereka diberi peluang memerintah negara..mereka lebih teruk dari SPR yang didakwanya tidak telus dalam mengendalikan sistem pilihanraya di malaysia...

Jika beginilah cara mereka...kepada pengundi marilah kita tolak Dap dan Pakatan dalam PRU ke 13 nanti ...



1 ulasan: