Isnin, 17 Januari 2011

ISU ARAK SELANGOR- SEKALI LAGI PAS MEMBISU..

Arahan Exco Kerajaan Tempatan Selangor YB. Ronnie Liou supaya Kerajaan Negeri menarik balik larangan pekerja islam berkerja di permis yang ada kaitan dengan pembuatan dan pengendali air setan Arak di Selangor begitu biadap dan memberi penghinaan terhadap umat islam dinegara ini.

Pandangan Exco Agama YB. Datuk Hassan Ali supaya ahli exco berkenaan tidak membangkit isu tersebut seperti tidak dipedulikan langsung oleh Ronnie liou, keadaan ini sekaligus menjadikan Pas sekali lagi terpaksa mengikut telunjuk Dap dengan memadamkan dasar islam yang menjadi keutamaan perjuangannya.

Sifat penikus pemimpin-pemimpin besar Pas seperti Nik aziz dan Haji Hadi dan lainnya sangat terserlah kerana belum ada sebarang respon mahupun teguran berhubung isu ini.

Sikap mereka berdiam diri mungkin bertujuan untuk tidak menimbulkan sebarang konflik dalam Pakatan Rakyat dalam memastikan usaha mereka untuk menang pilihanraya umum nanti..

Sebab itulah walau isu yang menyentuh kepentingan agama dan umat islam ini terjadi, tetapi mereka terpaksa berdiam dan lebih rela melihat islam dinegara ini punah ranah demi kepentingan politik untuk menawan Putra Jaya..

Slogan Membangun Bersama Islam dan Islam Untuk Semua yang dicanang oleh mereka selama ini dilihat bersifat retorik dan ada kepentingan sehingga yang HARAM boleh DIHALALKAN, bayangkan jika pekara ini dibuat oleh parti-parti kompenan BN sudah pasti penuh jalanraya dengan demonstarsi oleh puak mereka..

kepada rakyat dan umat islam sekelian sama-sama lah kita membuka minda dan berlapang dada dalam melihat situasi politik yang berlaku ini, adakah kita rela melihat agama islam diperkotak katikkan oleh mereka yang mengaku dan mendakwa membawa islam dalam perjuangannya tetapi dalam masa yang sama terpakasa menikus dan membenarkan sekutu meraka menghina islam secara terang-terangan sebegini? dimanakah telurr.. mereka sebenarnya???

Fikir-fikirkan lah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan