Isnin, 17 Januari 2011

' PUSAT PELANCUNGAN BARU , TITIK TENGAH SEMENANJUNG DI LANCHANG, PAHANG.



Pengwartaan Temerloh sebagai Titik Tengah Semenanjung baru-baru ini bakal mendatangkan impak besar dan ruang untuk penjanaan ekonomi di Temerloh khasnya pekan kecil Lanchang.


Titik Tengah Semenanjung yang terletak di Kg. Paya Siput didalam kawasan pentadbiran kampung JKKK Rantau Panjang, Mukim Semantan ini telah menjadi sebutan penduduk sehingga pihak berkuasa tempatan Majlis Perbandaran Temerloh telah mula mempromosi melalui slogan barunya " TEMERLOH TITIK TENGAH SEMENANJUNG".


Diharap kepada agensi seperti Pejabat Daerah Temerloh dan majlis Perbandaran Temerloh segera menaikkan taraf tapak 'Titik Tengah Semanjung' berkenaan supaya infrstruktur dan kemudahan-kemudahan yang perlu dapat digerakkan segera bagi mengamit kedatangan pelancong ke Temerloh dan menjadikan penemuan baru ini sebagai satu daya tarikan selepas Pusat Pemuliharaan dan Santuri Gajah dan Deerland di Kuala Gandah dan Bukit Rengit disini yang sentiasa dikunjungi ramai.


Peranan kepimpinan seperti YB. Parlimen Temerloh dan YB ADUN Lanchang sangat diperlukan dalam memberi sentuhan demi merealisasikan kejayaan Projek yang boleh menjana ekonomi dan mempopularkan Lanchang dan Temerloh diperingkat negara dan antarabangsa!!




Tiada ulasan:

Catat Ulasan