Sabtu, 12 Mac 2011

Mahkamah Patut Arah Anwar Serah DNA.

Kemelut perbicaraan kes Datuk Seri Anwar Ibrahim semakin berlarutan dengan tindakan berupa teknikal terutama dari pihak peguam bela Datuk Seri Anwar yang mencadangkan 3 bahan bukti yang dikemukakan oleh pihak pendakwa tidak diterima dengan alasan bahan bukti berkenaan diambil dengan cara yang tidak sah.

Hakim terpaksa menerima permohonan menolak bahan bukti berkenaan setelah menerima kenyataan dan releven hujah peguam bela Anwar.

ipekara sebenar dengan menidakkan semua pertuduhan terhadapnya sekiranya beliau bersetuju berkerjasama menyerahkan sampel darah untuk tujuan DNA.

Dengan cara ini saja dapat menjelaskan keadaan sebenar disamping akan memebersihkan nama baik beliau dan keluarga sekaligus menarik sokongan rakyat jika beliau dipihak yang benar.

Tapi mampu dan beranikah Anwar berbuat demikian?.. masyarakat Malaysia sudah jemu dengan keadaan ini dan mereka mendesak supaya kali ini Anwar memberikan kerjasama supaya perjalanan perbicaraan kes beliau dapat diselesaikan didalam mencari kebenran sebenar!!

Kepada Anwar Ibrahim janganlah beralasan lagi.. kerana kes saudara telah menjadikan masyarakat Malaysia berpecah belah, jika saudara dipihak yang benar kenapa harus gentar dan takut untuk memberikan sampel DNA itu... janganlah menjadikan urusan peribadi saudara masalah kepada rakyat dengan mengajak rakyat berkelahi sesama sendiri kerana disebabkan saudara, banyak masalah timbul sehingga merugikan negara.

Oleh itu sahutlah saruan rakyat, berilah kerjasama demi kepentingan negara!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan