Isnin, 2 Mei 2011

SEALAMAT HARI PEKERJA.

Semalam 1hb Mei, 2011 hari pekerja disambut diseluruh negara oleh semua pekerja pelbagai sektor.

Cuti Panjang 3 hari juga telah membri ruang kepada golongan pekerja untuk berehat dan bersama keluarga setalah penat berkerja.

Kerajaan dibawah kepimpinan Datuk Seri Najib tentunya beterima kasih dan memberikan penghargaan kepada golongan ini yang menjadi pemain utama kepada pertumbuhan ekonomi negara dalam menentukan iklim dan kesetabilan serta kemamuran negara dapat dijana bagi mempastikan negara ini berada dalam kedudukan terbaik.

Bagi rakyat Malaysia, golongan pekerja menjadi pemangkin utama dalam menentukan negara ini terus stabil dari semua sudut dan aspek, tidak kira dalam sektor mana sekalipun golongan perkerja mempunyai pengaruh tertentu dan merupakan golongan teramai dalam pecahan penduduk dinegara ini malah didunia sekalipun..

Dalam merayakan sambutan Hari pekerja dinegara kita, terdapat juga golongan yang mengadakan protes, khabarnya diadakan di jalan Chow Kit semalam yang menuntut Akta Gaji Minimum dan membantah kenaikan harga barang.. seperti biasa Wakil Rakyat pembangkang dikatakan menjadi dalang dan heronya dimana 18 orang termasuk Ahli Parlimen Sungai Siput telah ditahan oleh polis dipercayai ingkar arahan polis supaya bersurai..

Walau bagimanapun itu segelintir sahaja dari kalangan pekerja yang berdemo.. tapi selebihnya bersyukur dengan apa yang ada..mereka percaya rundingan adalah jalan terbaik untuk merungkai permasalahan, YAB Perdana Menteri juga begitu cakna dan selalu mengambil maklum permasalahan pekerja di negara ini dan begitu kuat berusaha dalam meralisasikan negara ini mempunyai tahap berpendapatan tinggi dalam mencapai wasawasan 2020 disamping mengekalkan hasrat dan slogan 1Malaysia Rakyat Didahulukan, Penacapaian Diutamakan..

Selamat hari pekerja Kepada Semua Rakyat Malaysia...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan