Selasa, 12 Julai 2011

APA KATA JIKA PERHIMPUNAN HARAM BERLAKU DI KELANTAN PULAK..

Kenyataan Tuan Guru Nik Aziz sekembalinya dari umrah semalam menyalahkan Kerajaan dan polis kerana tidak memberi kebenaran kepada rakyat berhimpun menjadi punca kekecohan.. katanya penegahan perhimpunan seolah menyekat luahan rakyat yang tidak berpuas hati dengan kerajaan, kerajaan juga dilebel sebagai penakut dan ingin menutup kesalahan yang terlalu banyak dilakukan. ( Sinar Harian : 12 Julai 2011 edisi Pahang).

Cara Nik Aziz bercakap seolah beliau lupa bahawa beliau juga merupakan pemimpin di Kelantan sebagai Menteri Besar.. terlalu banyak tanggung jawab yang perlu dilakukan sebagai pemerintah.. tidak semua yang dibuat rakyat suka..seperti menjaga anak-anak macam-macam kerenahnya.. rakyat Kelantan pun tidak suka kepada menteri besar ini ..sekarangnipun ramai Tok-Tok Guru pondok di Kelantan dah keluar menentang politik agama yang keterlaluan Nik Aziz..

Kalau ada perhimpunan haram masa akan datang.. eloklah dilakukan di Kelantan, boleh bagi stadium atau mana-mana sahaja di Kota Baharu, barulah nanti Tok Guru terasa bahangnya.. terguggat dari segi keselamatan, ancaman ekonomi..dan macam-macama lagi..

Amacama boleh ke?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan