Isnin, 11 Julai 2011

MENGHARAP ADA KEJUTAN PEMBENTANGAN BAJET 2012..

Beberapa tindakan proaktif yang dicadangkan oleh pihak Kerajaan terutama YAB Perdana Menteri untuk mengukuhkan pertumbuhan ekonomi negara dan pendapatan rakyat sejak kebelakangan ini sangat membanggakan semua pihak.

Hasrat Kerajaan yang ingin menjadikan Malaysia sebagai negara berpendapatan tinggi akan tercapai dengan kerjasama semua pihak. kedatangan pelancong dan pelabur luar untuk menjalankan urus niaga dinegara kita sangat menggalakkan. Semua ini oleh kerana negara kita aman dan makmur dan tidak berhadapan dengan pelbagai konflik sebagaimana yang dihadapi oleh sesetengah negara.

Mungkin diatas kejayaan inilah yang membuat saingan politik dalaman 'mati kutu' dengan kejayaan yang dicapai sehingga ada yang sanggup menjadi 'Si Kitul' yang sanggup menjadi petualang dan penderhaka bagi meruntuhkan apa yang kita banggakan selama ini.

Bagi rakyat Malaysia yang cintakan keamanan dan kemakmuran, pastinya tidak akan membenarkan sebarang usaha untuk memecah belah perpaduan dan menghuru harakan negara kerana disini semuanya telah 'molek -molek belaka'...

Berbalik kepada pembentangan bajet 2012 oktober ini.., ramai mengharapkan akan berlaku beberapa kejutan oleh YAB Perdana Menteri merangkap menteri kewangan yang boleh mengembirakan seluruh rakyat.. mungkin dibeberapa sektor yang boleh menyumbang kepada pekara tersebut.. yang penting kepada semua golongan seperti penjawat awam.. semestinya mereka mengharapkan pemberian bonus!, penurunan kadar tol..semakan gaji..biasiswa dan lain-lain lagi yang perlu difikirkan untuk mengembirakan rakyat..

Semuanya terpulang kepada YAB PM dan Kerajaan, tetapi semua perlu memahami ..itu bergantung kepada keupayaan kewangan kerajaan... kita percaya YAB PM selaku peneraju kerajaan yang bertanggung jawab telah memikirkan yang terbaik kepada seluruh rakyat yang telah memberi mandat dalam piliharaya umum lepas dan akan datang..

' MARILAH KITA BERSAMA-SAMA MEMBERI SOKONGAN PADU KEPADA YAB PM DAN KERAJAAN!! '

Tiada ulasan:

Catat Ulasan