Isnin, 11 Julai 2011

MENGAPA LAUNGAN 'REFORMASI' BUKAN LAUNGAN 'PILIHANRAYA BERSIH' ??

Perhimpunan haram yang berlaku sabtu baru-baru ini tidak sampai kepada angka yang diharapkan oleh penganjur, sekitar 10,000 orang sahaja yang menyertainya termasuk kalangan penyokong Patriot yang diterajui oleh Khairi Jamaluddin.

Hajat Datuk Ambiga, Anwar Ibrahim dan pemimpin dari Pakatan Rakyat untuk 'mengegar' Kuala Lumpur tidak menjadi dengan tindakan pantas polis yang telah dapat mengekang lebih awal Perhimpunan ini..

Walaupun perhimpunan ini tetap berjalan.. sasran untuk menarik 300,000 pendemonstarsi jalanan tidak kesampaian..

Seperti yang dijangkakan perhimpunan tersebut meninggalkan kesan yang sangat mendalam dikalangan peniaga, pemandu teksi, pelancung dan orang ramai yang terpakasa menanggung rugi akibat perhimpunan haramtersebut.

Paling menghirankan banyak pihak ialah bantahan kepada Suruhanjaya pilihan Raya ( SPR) yang menuntuk 8 pekara tidak kedengaran langsung..hanya laungan dan jeritan 'Reformasi' sahaja..ini bermakna jelas Ngo BERSIH yang diterajui Ambiga telah diperalatakan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pakatan Rakyat bagi 'menghalalkan' perhimpunan diadakan diatas tiket Bersih tetapi sebenarnya merupakan agenda utama Anwar yang ingin mengalihkan perhatian umum terhadap kes moralnya dengan mengajak rakyat kejalanraya...

Rakyat telah muak dengan cara sebegini.. ingatlah majoriti rakyat Malaysia masih perlukan keamanan dan kedamaian di bumi bertuah ini dan akan menolak sebarang cubaan untuk mengulingkan Kerajaan dengan cara sedemikian rupa.. kalu benar-benar rasa kuat dan Anak Jantan bertandinglah dalam pilihanraya nanti.. jangan gadaikan maruah dan keamanan negara yang telah kita ciptakan melalui pejuang-pejuang terdahulu, kerana untuk memulakan proses mengisi kemerdekaan negara bukanlah pekara yang mudah.. jangan ada sesiapa yang menjadi petualang untuk meruntuhkan semua yang telah kita bina selama ini..

Fikir-fikirkan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan