Khamis, 11 Februari 2010

BERKERJASAMA DENGAN KERAJAAN PERAK : SYARAT NIZAR KELAKAR!!

Paparan bebarapa akhbar hari ini 11Febuari, 2010 telah menyiarkan pra syarat Datuk Seri Nizar bekas Menteri Besar Perak akan setuju untuk berkerjasama dengan Kerajaan dan Datuk Seri Zambry Menteri Besar Perak yang telah disahkan oleh Mahkamh Tinggi kelmarin dengan 3 syarat iaitu :-
1. Mahu Sivakumar sebagai Speaker yang sah.
2. Minta dana khas untuk wakil rakyat pembangkang.
3. minta kebenaran guna dewan serbaguna untuk kegiatan parti.

Semua 3 pra syarat diatas misti dipatuhi oleh Kerajaan Negeri Perak yang diterajui oleh Datuk Seri Zambry Abdul Kadir jika mahu pihak PR dan Nizar berkerjsama dengan Kerajaan Negeri.

Angkuh sungguh Nizar ni, dah lah mahkamah telah membuat pengadilan bahawa Datuk Seri Zambry sah sebagai Menteri Besar Perak , Nizar nak berlagak pulak macam orang penting sangat seolah-olah beliau juga mempunyai pengaruh dan kuasa... dan terbawak-bawak dengan gaya dan saranan yang beranggapan beliau masih Menteri Besar Perak..

Sedarlah Nizar.. mahkamah telah memutuskan, undang-undang perlu dijunjung, kini Zambry adalah Menteri Besar yang sah.. kalau nak diikutkan Zambry tak payah dengar apa pun komen dari Nizar, tapi bagi MB yang bertanggung jawab yang mewakili parti BN yang perihatin setiap komen dari rakyat termasuk Nizar harus didengar.

Berbalik kepada 3 syarat yang ditetapkan Nizar, ramai berpendapat satu pun tak perlu dilayan, nak suruh lantik Sivakumar sebagai speaker mana boleh sebab BN dah ada speaker sendiri, lagipun Sivakumar ADUN Tronoh inilah yang menjadi duri dalam daging yang berlagak macam-macam dalam pelbagai inseden seperti sidang dewan bawah pokok, sidang dewan di hotel, kalau Sivakumar siuman beliau tak buat kerja macam tuu..., takkan sebab nak tunjukan protes sehingga boleh mempersendakan dewan yang mulia..

Syarat ke dua nak mintak dana khas kepada wakil rakyat pembangkang- mana boleh ... wang Kerajaan untuk rakyat, bukan untuk parti dan wakil rakyat-wakil rakyat.. agaknya inilah kerja Kerajaan Nizar dulu guna wang rakyat untuk kepentingan parti sendiri..., sebab tu beliau menetapkan syarat sebegini kerana baginya penting sangat dana untuk memperkuatkan parti dan pembangkang di Perak! kepada Zambry ingatlah yang penting rakyat dulu yang perlu dibela bukan pembangkang..

Syarat ketiga nak minta kebenaran gunakan dewan serbaguna uantuk kegiatan parti, Nizar dah lupa ke , semua saranan pemimpin pemangkang dalam PR yang sentiasa memainkan isu bahawa Kerajaan BN menggunakan kemudahan awam untuk berkempen dalam pilihanraya dulu termasuk dewan serbaguna, sekarang ni Nizar terang-terang nak guna dewan nak jalankan aktiviti parti.. cakap tak serupa bikin punya olang.... agaknya inilah yang menjadi dasar beliau semasa menjadi MB Perak dulu..

Kepada orang Perak ketahuilah pembangkang ni dah meraban jadinya, kacau bilau dan tak ada lagi semangat PR kerana sana sini dah mula berlaga sesama sendiri, DAP nak jadi jaguh di Penang sehingga lupa orang melayu juga pernah sokong mereka, sekarang ni semua orang melayu dah mula buka mata.. Lim Guan Eng memang tak berguna!! menindas dan meminggirkan orang melayu.. tapi yang peliknya Anwar Ibrahim masih mempertahankan DAP sehingga YB Zulkifli Nordin yang memperkatakan pekara sebenar akan diambil tindakan, apa dah jadi ni?... Kelakar...Kelakar....

Fikir-fikirkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan