Rabu, 17 Februari 2010

SILAP PILIH CALON WAKIL RAKYAT PKR - PRU 2008?

Penasihat Parti Keadilan Rakyat ( PKR ) ,Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika berucap dalam satu majlis rumah terbuka Tahun Baharu Cina di Padang Tembak, Georgetown Pualau Pinang semalam meminta maaf dan mengakui kesilapannya yang mengangkat calon-calon pilihanraya bagi Parti Keadilan Rakyat yang segelintirnya dari golongan yang kurang berkemampuan serta tidak mempunyai semangat kuat sehingga boleh melompat keluar parti yang didakwa telah mengabaikan kepentingan dan kebajikan rakyat yang memberi kemenangan kepada calon berkenaan dalam PRU ke 12 lalu.

Datuk Seri Anwar Ibrahim kononnya meminta maaf kepada pengundi diatas kesilapan memilih calon. Ini berikutan PKR ketika itu masih baru dalam soal memilih calon-calon bertanding dan memberi jaminan pekara lompat parti ini tidak akan dibiarkan berlaku lagi pada masa depan.

Ucapan ini merujuk kepada tindakan Ahli Parlimen Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim, minggu lalu yang mengisthiarkan dirinya keluar dari PKR dan menjadi Ahli Parlimen bebas.

Bekas pengerusi perhubungan PKR Pulau Pinang itu bebrbuat demikian selepas kecewa dengan perjuangan parti dan hilang kepercayaan kepada Anwar yang juga rakan baiknya.

Itulah rentetan atau peristiwa sehingga Datuk Seri Anwar Ibrahim mengeluarkan kekesalannya dan memohon maaf dari apa yang berlaku.

KOMEN :

Sebenarnya tindakan Datuk Seri Zahrain Mohamaed Hashim itu memang bertepatan dengan masa dan keadaan dimana apa yang telah menimpa orang-orang melayu di Pulau Pinang perlu membuka mata banyak pihak terutama pemimpin-pemimpin melayu islam dalam Pakatan Rakyat terutama PKR dan PAS dan penyokong.

Isu merobohkan gerai-gerai milik orang melayu sangat menyentuh hati orang melayu. gara-gara tindakan Ketua Menteri Pulau Pinang yang juga Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang bertindak mengikut sentimen kecinaannya, sebab itulah YB. Datuk Seri Zahrain menyifatkan Lim Guan Eng sebagi pemimpin yang bersifat Cauvinis dan zalim.

Sebenarnya apa yang dilakukan oleh Datuk Seri Anwr itu ketika menentukan calon-calon PKR yang bertanding dalam PRU ke 12 adalah tepat, sebab itulah PKR memang dan diterima pengundi ketika itu... jadi jangan lah pula oleh kerana Ahli-Ahli parlimen PKR yang telah tidak sehaluan dan menolak dasar Anwar sekarang dianggap salah pilih, sebenarnya mereka ini adalah pejuang bangsa dalam mepertahankan orang-orang melayu lebih dari kepentingan parti, mereka tidak rela bersengkokol dengan musuh dan grombolan yang mahu menjahanamkan orang melayu demi perjuangan untuk membela individu tertentu sehingga sanggup bersengkokol dengan musuh islam.

Tindakan Zahrain, bekas-bekas ADUN PKR di Perak serta Zulkifli Noordin menceritakan segala-galanya, mereka buka golongan yang boleh digula-gulakan dengan jawatan yang ada tetapi pengorbanan merka lebih besar dalam mempastikan orang-orang melayu dan rakyat tidak terus ditindas.....oleh mereka yang kemaruk kuasa sehingga rela mengadaikan segala-galanya.

Tahniah kepada Datuk Seri Zahrain... mungkin selepas ini, lebih ramai YB. PKR/ PAS yang akan menuruti jejak saudara yang berani demi perjuangan memertabatkan perjuangan murni dalam membela kepentingan melayu dan rakyat keseluruhanya di negara ini !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan